© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 04:17, 22.12.2024 r.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru na temat „Przyszłość zawodu księgowego w Polsce”, który zorganizowało Ministerstwo Finansów 9 maja 2022r. Głos w jednej z debat zabrała Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów Barbara Misterska-Dragan, podkreślając znaczenie zawodu księgowego w biznesie.
Wydarzenie odbyło się w ramach prekonsultacji dokumentu „Zawód księgowego – kierunki rozwoju”. Tym samym Ministerstwo Finansów rozpoczęło merytoryczną dyskusję na temat rozwoju zawodu księgowego.
Pierwsza z debat była poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie: „Czy regulacja lub certyfikacja zawodu księgowego jest potrzebna?”. Poprowadził ją Jakub Wojnarowski, Dyrektor Zarządzający ACCA Polska, Ukraina i Kraje Bałtyckie. W gronie panelistów znaleźli się: Aneta Lech, Przewodnicząca Komisji Biur Rachunkowych, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce; dr hab. Stanisław Hońko, wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz prezes zarządu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Szczecinie; Beata Boruszkowska, Prezes Zarządu Krajowej Izby Biur Rachunkowych; Anna Gembicka-Wilk, Przewodnicząca Zespołu ds. Regulacji przy Krajowej Izbie Biur Rachunkowych oraz Adam Niedziółka, Krajowa Izba Gospodarcza.
Drugą debatę „Rola i kompetencje księgowych przyszłości , księgowi a inne zawody” poprowadził dr hab. Przemysław Kabalski, Katedra Rachunkowości i Centrum Interdyscyplinarnych Badań Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Panelistami byli: Barbara Misterska-Dragan, Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów; Andrzej Ladziński, Przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych; Piotr Stefańczyk, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Rachunkowości oraz prof. dr hab. Ewa Walińska, Przewodnicząca Komisji ds. rozwoju zawodów związanych z rachunkowością w ramach Rady Naukowej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Uniwersytet Łódzki.
Nagranie webinaru jest dostępne pod linkiem.
Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.