Polska Izba Biegłych Rewidentów

© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 06:34, 5.12.2025 r.

Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies

 I. Definicje

  1. Administrator – Polska Izba Biegłych Rewidentów z siedzibą w Warszawie, ul. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, adres e-mail: biuro@pibr.org.pl
  2. Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej; możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
  3. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  4. Polityka – niniejsza Polityka prywatności oraz cookies.
  5. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce a także osoba fizyczna której dotyczą dane osobowe przetwarzane przez Administratora, np. będąca członkiem Izby, odwiedzająca siedzibę Administratora lub kierująca do niego zapytanie w formie m.in. e-maila, listownie, telefonicznie.
  6. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem https://www.pibr.org.pl/ oraz https://elearning.pibr.org.pl/

II. Wprowadzenie

  1. Celem niniejszej Polityki jest określenie zasad, sposobu przetwarzania oraz wykorzystywania danych osobowych Użytkowników. Polityka zawiera również informacje dotyczące uprawnień osób fizycznych w odniesieniu do udostępnionych przez nich danych osobowych. Podstawę prawną Polityki stanowi Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Niniejsza Polityka stanowi realizację przez Administratora obowiązków wynikających z art. 12 i 13 RODO.
  2. Polityka ma zastosowanie do każdej strony internetowej, usługi odsyłającej do tej informacji, a także do danych przekazywanych za ich pośrednictwem, jak również drogą telefoniczną, elektroniczną bądź osobiście w siedzibie Administratora. Prosimy o zwrócenie uwagi, że opuszczając stronę internetową Administratora Użytkownik przechodzi w obszar, w którym nie obowiązuje Polityka. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady polityki prywatności obowiązujące na stronach obsługiwanych przez inne podmioty.
  3. W związku z prowadzoną przez Administratora działalnością oraz korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu, Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do wykonywania ustawowych zadań, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych.

III. Kontakt z Administratorem i Inspektorem Ochrony Danych

W Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów został powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Kontakt  z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail: IOD@pibr.org.pl, lub pod adresem korespondencyjnym:  al. Jana Pawła II 80, Warszawa (00-175).

IV. Cele i podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych

W zakresie kontaktu drogą telefoniczną lub email

  • udzielenia odpowiedzi na zadane pytania drogą e mail lub za pośrednictwem formularza kontaktowego i utrzymywania kontaktu z Panią/Panem co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia roszczeń.

W zakresie subskrybentów newsletter

  • na podstawie art. 6 ust.1 lit. a RODO (zgoda osoby której dane dotyczą) w celu przesyłania informacji handlowych związanych z działalnością Polskiej Izby Biegłych Rewidentów drogą elektroniczną lub telefoniczną; 

W zakresie kandydatów na biegłych rewidentów

  • W niniejszym przypadku Polska Biegłych Rewidentów pełni rolę współadministratora wraz z Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra właściwego do spraw finansów publicznych. Dane osobowe są przetwarzane w celu organizacji oraz przeprowadzenia egzaminów dla kandydatów na biegłych rewidentów oraz prowadzenia ewidencji kandydatów na biegłych rewidentów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO w zw. z Ustawą z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Dane osobowe zawarte w formularzu zgłoszenia o przystąpieniu do postępowania kwalifikacyjnego na biegłego rewidenta oraz kwestionariuszu osobowym są przetwarzane do czasu zakończenia postępowania kwalifikacyjnego.

W zakresie biegłych rewidentów

  • na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO w celu realizacji ustawowych zadań wynikających z przepisów Ustawy z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, uchwał organów samorządu zawodowego biegłych rewidentów, aktów wykonawczych oraz w celu wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi w szczególności w zakresie: prowadzenia rejestru biegłych rewidentów / listy firm audytorskich, przeprowadzania postępowań dyscyplinarnych, wydawania legitymacji biegłego rewidenta, wydawania wypisów z rejestru biegłych rewidentów / firm audytorskich oraz zapewnienia realizacji obowiązku szkoleniowego. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celów realizowanych w interesie publicznym lub utraty uprawnienia do realizacji niniejszych zadań
  • na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów administratora danych w postaci dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, zwłaszcza w celu dochodzenia roszczeń z tytułu zaległych składek członkowskich.  Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia roszczeń.
  • na podstawie art. 6 Ust. 1 lit. e RODO w celu przyznania medalu za szczególne osiągnięcia na rzecz Polskiej Izby Biegłych Rewidentów oraz na polu rewizji finansowej i/lub rachunkowości lub w celu przyznania odznaki Polskiej Izby Biegłych Rewidentów jako m.in. wyraz uznania za uczestnictwo w pracach na rzecz środowiska biegłych rewidentów. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celów realizowanych w interesie publicznym lub utraty uprawnienia do realizacji niniejszych zadań.

W zakresie obsługi skarg

  • przyjęcia oraz rozpatrzenia skargi na biegłego rewidenta, którego postępowanie sprzeczne jest z przepisami prawa, standardami rewizji finansowej, zasadami niezależności oraz zasadami etyki na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz e RODO w zw. z Ustawą z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Dane osobowe przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego lub w celu wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi do czasu zakończenia obowiązku prawnego lub zakończenia realizacji zadania w interesie publicznym.

W zakresie korzystania z oferty e-Księgarnia

  • realizacji zamówienia publikacji (art. 6 ust. 1 lit b RODO). Dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia umowy. Podanie danych jest dobrowolne ale konieczne celem dokonania zamówienia;
  • spełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, a w tym rozpatrywania reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia obowiązku prawnego;
  • prowadzenia dokumentacji księgowej i podatkowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia obowiązku prawnego;
  • dochodzenia roszczeń, prowadzenia postępowań sądowych i windykacyjnych, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia roszczeń.

Przesyłanie informacji handlowych/marketingowych

  • W przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie od Administratora informacji marketingowych/handlowych drogą elektroniczną i/lub telefoniczną Dane osobowe są przetwarzane w celu dostarczenia w/w informacji. Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych jest wyrażona zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, która może być w dowolnym momencie wycofana, a jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Formularz kontaktowy

  • Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych. Skorzystanie z formularza wymaga podania danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
  • Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający na zapewnieniu obsługi wiadomości i udzieleniu odpowiedzi na wynikające z niej pytania.

Korespondencja mailowa i tradycyjna

  • W przypadku kierowania do Administratora za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej korespondencji niezwiązanej z usługami świadczonymi na rzecz nadawcy lub inną zawartą z nim umową, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.
  • Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z jego działalnością gospodarczą.

Kontakt telefoniczny

  • W przypadku kontaktowania się z Administratorem drogą telefoniczną, w sprawach niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami, Administrator może żądać podania danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której dotyczy kontakt. Podstawą prawną jest w takim wypadku prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na konieczności rozwiązania zgłoszonej sprawy związanej z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.

Zbieranie danych w ramach kontaktów biznesowych

  • W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Administrator zbiera dane osobowe np. podczas spotkań biznesowych czy poprzez wymianę wizytówek – w celach związanych z inicjowaniem i utrzymywaniem kontaktów biznesowych. Takie dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz jego kontrahenta (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na tworzeniu sieci kontaktów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Przetwarzanie danych w związku ze świadczeniem usług czy wykonywaniem innych praw

  • W razie zbierania danych dla celów związanych z wykonaniem konkretnej umowy, Administrator przekazuje osobie, której dane dotyczą, szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych w momencie zawierania umowy lub w momencie pozyskania danych osobowych w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne w celu podjęcia przez Administratora działań na żądanie Podmiotu danych, przed zawarciem umowy.

Przetwarzanie danych osobowych klientów Administratora lub członków personelu kontrahentów.

  • W związku z zawieraniem umów w ramach prowadzonej działalności, Administrator pozyskuje od kontrahentów / klientów dane osób zaangażowanych w realizację takich umów (np. dane reprezentantów, osób uprawnionych do kontaktu, wykonujących zlecenia itp.). Zakres przekazywanych danych jest w każdym wypadku ograniczony do stopnia niezbędnego dla wykonania umowy i zazwyczaj nie obejmuje innych informacji niż imię i nazwisko oraz służbowe dane kontaktowe.
  • Takie dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz jego kontrahenta (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na umożliwieniu prawidłowego i efektywnego wykonywania umowy.

Realizacja obowiązków prawnych nałożonych na Administratora

  • Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników w związku z realizacja obowiązków prawnych na niego nałożonych, dotyczących m. in. prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, a także realizacji praw osób, których dane dotyczą. Takie dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

Zakładanie konta w portalu https://elearning.pibr.org.pl/

  • W przypadku chęci z korzystania z oferty kursów e-learningowych organizowanych przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów, Użytkownik ma możliwości założenia Konta. W tym celu PIBR przetwarza dane osobowe podanie przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym koniecznym do założenia konta.
  • Dane osobowe w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. niezbędność do realizacji Umowy.
  • Dane osobowe mogą być przetwarzane również w celu złożenia zamówienia i dokonania zakupu szkoleń w formie e-learningowej na wskazanym portalu. Dane osobowe w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. niezbędność do realizacji Umowy.
  • Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu: wystawiania dowodów płatności i realizacji obowiązków prawnych wynikających z przepisów księgowych i podatkowych – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora – art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz rozpatrywanie zgłoszonych reklamacji – podstawą prawna przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości prawidłowego rozpatrzenia reklamacji – art. 6 ust 1 lit. f RODO.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia Konta i dokonania zakupu szkoleń w formie e-learningowej.

Ustalenie, dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami

  • W celu ustalenia, dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, w tym udokumentowanie zgłoszonych sprzeciwów wobec przetwarzania danych osobowych, będą przetwarzane dane osobowe Użytkowników, jakie zostały przez nich przekazane Administratorowi. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, który pozwala na przetwarzanie danych osobowych w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, będące realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora.

V. Odbiorcy Danych osobowych

W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, dane osobowe mogą być ujawniane zewnętrznym podmiotom.

Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być zewnętrzne spółki udzielające wsparcia administratorowi na zasadzie zleconych usług, z którymi zostały zawarte odpowiednie umowy (w tym powierzenia przetwarzania danych) tj. dostawcy usług IT, doradczych, prawnych, księgowo-podatkowych, ubezpieczeniowych, pocztowych, marketingowych, administracyjnych, upoważnieni pracownicy oraz współpracownicy administratora danych osobowych, organy właściwe do prowadzenia postępowania w sprawie na mocy Ustawy z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym a także użytkownicy stron internetowych w zakresie udostępnienia rejestru biegłych rewidentów i firm audytorskich

 VI. Pliki cookies

Pliki cookies (ciasteczka) to małe pliki wysyłane przez serwer internetowy do przeglądarki Użytkownika i przechowywane na jego komputerze. Ciasteczka pomagają Administratorowi analizować ruch sieciowy i rozpoznają, która część strony internetowej była odwiedzana. Pliki cookies w żaden sposób nie umożliwiają Administratorowi dostępu do komputera lub informacji o Użytkownikach, za wyjątkiem informacji o tym, w jaki sposób korzystano ze strony internetowej oraz danych osobowych, które Użytkownicy udostępniają automatycznie ze względu na ustawienia przeglądarki.

Administrator stosuje sesyjne i stałe pliki cookies. Sesyjne pliki cookies są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania lub opuszczenia strony internetowej. Stałe pliki cookies umożliwiają Administratorowi rozpoznanie Państwa przeglądarki podczas następnej wizyty na stronach internetowych administrowanych przez Administratora i dostosowanie Serwisów do potrzeb Użytkowników (np. zapamiętanie preferowanego języka lub rozmiaru czcionki), a także w celach statystycznych. Stałe pliki cookies pozostają w pamięci Państwa urządzenia peryferyjnego do momentu ich usunięcia. Korzystając z Serwisu, Użytkownik wyraża zgodę na umieszczanie plików cookies na jego komputerze lub innym urządzeniu w podanych wyżej celach. Jeżeli Użytkownik nie wyrazi zgody na otrzymywanie plików cookies, może nimi zarządzać i kontrolować je poprzez ustawienia swojej przeglądarki. Należy jednak pamiętać, że usunięcie bądź zablokowanie plików cookies może wpłynąć na sposób korzystania z Serwisu Administratora.

W celu monitorowania i ulepszania strony internetowej gromadzone są zbiorcze informacje na temat Użytkowników w momencie przeglądania strony internetowej, w tym szczegóły dotyczące systemu operacyjnego, wersji przeglądarki, nazwy domeny, adresu IP, adresu URL Użytkownika, z którego trafia na stronę internetową Administratora i pod który się udaje oraz które podstrony strony internetowej zostały odwiedzone. Administrator może prowadzić ogólne statystyki, zbierać dane dotyczące ruchu sieciowego na stronie internetowej oraz informacje o spokrewnionych stronach i udostępniać te dane zbiorcze osobom trzecim w celach marketingowych, reklamowych lub w innych celach promocyjnych, niemniej jednak te dane zbiorcze nie zawierają żadnych danych osobowych.

GOOGLE ANALYTICS

Pliki cookies Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

VII. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator może przekazywać dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:

  1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
  2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
  3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;

VIII. Okres przetwarzania Danych osobowych

Administrator przetwarza pozyskane dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celu/celów dla jakich zostały przekazane. Okres przetwarzania danych jest związany z celami i podstawami ich przetwarzania, w związku z czym:

  • dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych (podatkowych) będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych;
  • gdy podstawą przetwarzania jest wykonanie umowy, wówczas dane przetwarzane są przez Administratora tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy;
  • dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą lub ustania tego interesu. Dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będą przetwarzane przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń;
  • dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do czasu wycofania zgody wyrażonej przez osobę, której dane dotyczą;

Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym okresie - jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

IX. Prawa podmiotów danych

Administrator realizuje przysługujące osobom, których dane dotyczą uprawnienia związane z przetwarzaniem ich danych osobowych. W szczególności każdemu podmiotowi danych przysługuje prawo do:

  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • sprostowania danych osobowych,
  • usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, podmiotowi danych przysługuje prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, bez konieczności uzasadniania swojej decyzji, szczególnie w przypadku, gdy prawnie uzasadniony interes polega na prowadzeniu działań związanych z marketingiem bezpośrednim.

Zgoda wyrażona przez podmioty danych za pośrednictwem Serwisów internetowych może zostać w dowolnym momencie wycofana, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania danych, których dokonano przed jej wycofaniem.

Administrator informuje, że nie ma obowiązku usunięcia danych (czyli realizacji „prawa do bycia zapomnianym”) w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do:

  • korzystania z praw i wolności wypowiedzi i informacji,
  • wywiązania się z prawnego obowiązku przetwarzania na mocy prawa Unii Europejskiej lub prawa polskiego,
  • celów archiwalnych w interesie publicznym, celów badań naukowych lub historycznych lub celów statystycznych,
  • do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Powyższe uprawnienia, a także zamiar wycofania zgody mogą zostać zrealizowane poprzez przesłanie stosownego żądania drogą elektroniczną na adres poczty Administratora  bądź listownie na adres siedziby Administratora podany w punkcie I Polityki.

W każdym przypadku uznania, że prawa osoby fizycznej wynikające z przepisów prawa i Polityki są naruszane, Użytkownikom przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.

X. Bezpieczeństwo Danych osobowych

Administrator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych przed bezprawnym ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem danych przez osoby nieupoważnione, zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem lub zmianą oraz przetwarzaniem danych osobowych w sposób niezgodny z przepisami RODO.

Administrator danych podejmuje w celu zabezpieczenia powierzonych danych osobowych środki techniczne i organizacyjne spełniające wymogi RODO, w szczególności środki wymienione w art. 24 oraz art. 32 RODO, zapewniające poufność, integralność i dostępność usług przetwarzania przekazanych danych osobowych.

 XI. Postanowienia końcowe

W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką obowiązują unijne i krajowe przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.

Data ostatniej aktualizacji Polityki: 03 grudnia 2025 r.

Zapisz się na newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.

Masz pytania dotyczące strony?
zadzwoń
728 871 871
napisz
strona@pibr.org.pl