© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 04:07, 22.12.2024 r.
Równo 30 lat temu na liście biegłych rewidentów pojawiły się pierwsze nazwiska osób wykonujących ten zawód zgodnie z ustawą o badaniu i ogłaszaniu sprawozdań finansowych oraz biegłych rewidentach i ich samorządzie, uchwaloną 19 października 1991 r.
Według ustawy z 1991 r. w ciągu 4 lat od jej wejścia w życie osoby posiadające dyplom biegłego księgowego wydany przez Ministra Finansów i figurujące na liście dyplomowanych biegłych księgowych mogły wnioskować o wpisanie na listę biegłych rewidentów. Jej prowadzenie - zgodnie z ustawą - powierzono Krajowej Izbie Biegłych Rewidentów, ale do czasu zwołania I Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów i powołania organów samorządu, wpisów na listę dokonywała Komisja Papierów Wartościowych.
Warto przypomnieć, że warunkiem zwołania I Zjazdu było wpisanie się minimum 200 osób na listę biegłych rewidentów. Tymczasem zainteresowanie zawodem biegłego rewidenta okazało się znacznie wyższe i w rezultacie uczestniczyło w nim dokładnie 2002 osób. Obecnie na liście biegłych rewidentów, prowadzonej przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów, jest 5179 osób, z czego zawód wykonuje 2712 (dane PIBR na 22 maja 2022).
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów chcąc uczcić 30-lecie zawodu biegłego rewidenta oraz samorządu ustanowiła 2022 r. Rokiem Biegłego Rewidenta.
Biegłych rewidentów oraz pracowników firm audytorskich zachęcamy do pobrania jubileuszowego logotypu PIBR i zastosowania go np. w podpisach wiadomości e-mail czy w mediach społecznościowych. Zachęcamy także do stosowania w mediach społecznościowych hashtaga #2022RokBiegłegoRewidenta. W ten sposób o jubileuszu samorządu biegłych rewidentów dowie się jak najwięcej osób, również spoza środowiska biegłych rewidentów.
Logotyp można pobrać tutaj.
Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.