© PIBR – wszelkie prawa zastrzeżone
godz. 09:20, 23.11.2024 r.
KRBR zachęca do zgłaszania uwag do projektu wytycznych IAASB związanych ze świadczeniem usług atestacyjnych dotyczących rozszerzonej sprawozdawczości zewnętrznej oraz zaprasza na webinarium poświęcone tej tematyce.
Trwają konsultuje Rady Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej i Usług Atestacyjnych (IAASB) na temat projektu wytycznych związanych ze świadczeniem usług atestacyjnych dotyczących rozszerzonej sprawozdawczości zewnętrznej (ang. Extended External Reporting, EER).
EER obejmuje wiele różnych form raportowania, w tym, ale nie wyłącznie, raportowanie zintegrowane, raportowanie dotyczące zrównoważonego rozwoju i inne raporty na temat kwestii finansowych i pozafinansowych, w tym kwestii środowiskowych, społecznych i związanych z governance oraz działalnością jednostki.
Projekt przygotowanych w języku angielskim wytycznych składa się z:
Celem opracowania jest promowanie spójnego, cechującego się wysoką jakością stosowania MSUA 3000 (Z) oraz zwiększenie zaufania do raportów atestacyjnych. Najczęstsze wyzwania przy tego rodzaju usługach atestacyjnych to:
IAASB szczególnie liczy na włączenie się w proces konsultacji osób z praktycznym doświadczeniem w tej ewoluującej dziedzinie raportowania, w tym praktyków i innych ekspertów zaangażowanych w wykonywanie zleceń atestacyjnych EER, sporządzających sprawozdania EER, inwestorów i innych użytkowników sprawozdań EER i raportów poświadczających na ich temat oraz regulatorów.
Chętnych do wzięcia udziału w konsultacjach prosimy o przesyłanie uwag bezpośrednio do IAASB, w terminie do 13 lipca 2020 r. Potrzebny link dostępny jest tutaj. Pod tym linkiem dostępne są informacje związane z formą i sposobem zgłaszania uwag.
Zachęcamy również do wzięcia udziału w organizowanym przez IAASB webinarium poświęconym tej tematyce. Webinarium odbędzie się w języku angielskim - 10 czerwca 2020 r. w g. 13.00 – 14.30. Rejestracji można dokonać tutaj.
Jeżeli chcesz otrzymywać wiadomości o bieżącej działalności PIBR, przejdź do strony z zapisami.