Wśród ww. dokumentów zwracamy uwagę m.in. na:
- opinię Centrum Analiz Strategicznych KPRM, gdzie wskazano, iż "zasadne jest szersze przedstawienie powodów proponowanej regulacji, w szczególności wskazanie jakie są przesłanki konieczności szerszego kontrolowania działalności firm audytorskich, w tym w zakresie usług innych niż badanie ustawowe sprawozdań (przykładowo nadużycia dokonywane na tym rynku)" czy też "zasadne jest omówienie alternatywnych działań, jakie rozważał projektodawca w celu rozwiązania przedstawionego problemu, ze szczególnym uwzględnieniem zmiany regulacji dotyczących PIBR",
- prośbę UOKiK "o wyjaśnienie czy proponowane w art. 1 pkt 25 projektu rozwiązania dot. zmiany maksymalnych stawek oraz podstaw, od których pobierane mają być opłaty z tytułu nadzoru nad firmami audytorskimi nie ograniczą konkurencji na rynku świadczenia usług w zakresie czynności rewizji finansowej oraz innych usług świadczonych przez firmy audytorskie (usługi atestacyjne i pokrewne). W szczególności budzi wątpliwości czy wzrost obciążeń finansowych nie wywrze negatywnego wpływu na małe i średnie przedsiębiorstwa".
Odpowiedzi Ministra Finansów na ww. uwagi, jak również wyciąg z protokołu ustaleń Stałego Komitetu Rady Ministrów również dostępne są w serwisie Rządowego Centrum Legislacji.
Zachęcamy do zapoznania się.